Carisma CRF-1 mit Lotus Type 98T Bausatz

CA79968
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98T Die wiedergeborene Lotuslegende

 

Dieses Modell wird im Kit geliefert und ist für versierte Modellbauer gedacht.

Dieses Auto ist eine Reproduktion eines legendären Modells aus der F1-Welt. Der Lotus 98T war ein innovatives Auto, das von Gérard Ducarouge und Martin Ogilvie für das Lotus-Team entwickelt wurde. Ayrton Senna und der Schotte Johnny Dumfries fuhren dieses legendäre Auto 1986 bei der Formel-1-Weltmeisterschaft.

 

Das Monohull-Chassis bestand aus Carbon und Kevlar. Der turbogeladene EF15B-Motor des Renault V6 in Verbindung mit einem Sechsgang-Hewland-Schaltgetriebe war einer der leistungsstärksten und bekanntesten Motoren, die jemals in der Formel 1 eingesetzt wurden. Der 98T war das letzte Lotus-Auto in der Geschichte, das die berühmten Schwarz- und Goldfarben von John trug Spieler. Dieses Auto verkörpert wirklich die F1 der 1980er Jahre und Carisma würdigt ihn und die legendären Fahrer der Zeit.

 

Dieses Modell basiert auf dem Carisma CRF-1 Wettbewerbsfahrwerk. Dieses Chassis mit Zweiradantrieb wurde letztes Jahr bemerkt, als es die erste Ausgabe der F1-Hallenmeisterschaft in England (BRCA F1) gewann. Die Karosserie "Classic Team Lotus" wird transparent geliefert. Die Aufkleber sind im Kit enthalten (einschließlich der Dekoration von Ayrton Sennas Helm).

Im Kit enthalten:

  • CRF-1 'Team Spec' CF-Race Chassis
  • Karosserie Lotus Type 98T
  • Vollständiger CR-Optionsfedersatz
  • Kugeldifferential
  • Front-Stabilisator

NICHT im Kit enthalten:

  • Räder und Reifen
  • Lenkservo
  • Elektronik
  • Akku
  • Ritzel
  • Motor
  • Regler

Main Technical Specifications

  • Full Carbon Fibre Race Chassis, Aircraft Grade Alloy and High Quality Composite Components.
  • Unique front bulkhead design for multiple set ups and ease of on-the-fly tuning.
  • Rear pivot pod with innovative side shock sliders and optional Dual-Stage Suspension.
  • Every aspect of the geometry is fully adjustable to dial in any track condition.
  • Real world tested. No theoretical, No simulation, Fully Race proven.

Front End Innovations

  • Adjustable Castor 0-14 deg by changing 1 shim.
  • Adjustable Camber -3 to (as much positive as you want) by adding shims.
  • Adjustable Ride Height by changing shims under front end assembly.
  • Metal Pivot balls for increased durability and smooth movement.
  • Aluminium upper arm mounts.
  • Built in reactive castor (5 degrees) for increased steering.
  • Durable steering blocks with 2 steering link mounting positions.
  • Adjustable roll centre by adding shims under top arms.
  • Extra long front wheel axles to allow a multitude of wheels/tyres to fit.
  • Easily Adjustable front width.
  • Industry STD front springs on the king pins.
  • Adjustable Ackerman settings – 3 positions from the kit.
  • Front brace helps support the front end and increases front to rear chassis stiffness.
  • M4 screws used to mount the front end assembly into sturdy aluminium mounts for maximum durability.
  • Castor mount supports the front end to reduce chances of tweak on impacts.
  • Dual Ball-raced single pivot aluminium steering bell-crank.
  • 2 Wheelbase settings using the same parts.
  • 1 piece stiff lower suspension arm – more steering and less chance of tweak.
  • Accepts all ETS allowed wings and others.
  • Steering lock stops.

Rear End Innovations

  • Increased centre pivot angles allow huge pod movement – huge advantage on bumpy tracks and curb riding.
  • Lightweight 2 piece aluminium bulkheads.
  • Ride height adjustable via shims under the aluminium bearing holders.
  • Smooth durable ball differential with thrust race built in.
  • Accepts all 14mm hex wheels.
  • 4 screw option for holding the motor in place, extra durability if required.
  • Increased motor cooling due to the open pod design.
  • Carbon Rear wing mount with multiple height positions for fine tuning the handling to the wing you choose.
  • Carbon brace under rear axle – increases durability.
  • Accepts all ETS allowed wings and others.

Side Damper Tube Shock Innovations

  • Tunable rear pod side angles – reduce angle with shims / accepts front suspension springs for an industry first dual stage suspension.
  • Side Damper tubes tunable with different oils/greases and have coil over springs with adjustable threaded collars to adjust tweak settings.
  • Accepts 1/12th scale centre shock springs.

Centre Shock Innovations

  • Large stroke centre shock – better over bumpy tracks.
  • Oil filled coil over spring design.

 

General
Massstab
1:10
Motor / Antrieb
  • Elektro Brushless-Motor
Einsatz
  • On-Road
Anspruch
  • Anfänger/Einsteiger
  • Geübte Piloten
Fertigungsgrad
Bausatz
Hersteller
Carisma
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