Kyosho Mini-Z MR04 Mazda Savanna RX-7 Daytona 79
Das neueste High-Performance MR-04 Chassis – jetzt auch im MINI-Z RWD!
Die Kyosho Readysets überzeugen durch einfache Handhabung: Auspacken, Batterien in Chassis und Sender einsetzen – und schon kann das Rennvergnügen beginnen. Besonders der Mini-Z Racer ist durch sein kompaktes Format perfekt für den Indoor-Einsatz geeignet und somit auch für Einsteiger ins R/C-Hobby ideal.
Das Herzstück, der Mini-Z RWD Readyset, erhält jetzt ein großes Update: Anstelle des bisherigen MR-03-Chassis kommt nun das brandneue MR-04-Chassis zum Einsatz, das 2023 vorgestellt wurde. Während die Grundkonstruktion erhalten bleibt, wurde der Schwerpunkt deutlich abgesenkt und die Lenkung überarbeitet – Eigenschaften, die bereits das Topmodell EVO2 auszeichnen und für enorme Geschwindigkeit und Fahrpräzision sorgen.
Im Readyset ist das MR-04-Chassis mit einer hochwertigen, vormontierten Karosserie in Ausstellungsqualität kombiniert. Dabei bleibt die Materialqualität der High-End-Modelle unverändert. Der Antrieb erfolgt über einen einfach zu bedienenden 130er Brushed-Motor, gesteuert mit der zuverlässigen Syncro KT-531P Pistolenfernsteuerung mit Lenkrad und Abzug. Vier AAA-Batterien in Chassis und Sender einsetzen – und schon ist das Modell einsatzbereit.
Ob im Standardzustand, mit zahlreichen Tuningteilen oder als Sammlerstück – der neue MINI-Z RWD mit MR-04-Chassis hebt Fahrspaß und Realismus auf ein neues Niveau.
Technische Highlights
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Maßstabgetreues, elektrisches R/C-Car für Indoor-Rennen
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Fertig montiertes Chassis & Karosserie im Readyset inkl. Fernsteuerung
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Neues MR-04-Chassis, Weiterentwicklung des MR-03 mit niedrigerem Schwerpunkt & überarbeiteter Lenkung
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Hochwertig lackierte und mit Decals versehene Karosserie – auch als Vitrinenmodell geeignet
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Kompatibel mit allen Mini-Z Racer Karosserien (Motorhalter & Differenzial ggf. separat erforderlich)
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Ausgestattet mit Getriebedifferenzial für sanfte Kurvenfahrten
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Voll kugelgelagerter Antrieb
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Optionaler Gyro (MZW711) für einfachere Kontrolle, Empfindlichkeit am Chassis einstellbar
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Umfangreiches Angebot an Mini-Z Tuningteilen verfügbar

The Mazda RX-7 (first generation model) modified to IMSA GTU regulations took a stunning debut win in the GTU class at the 1979 Daytona 24 Hours race, a traditional race held in Florida, USA. It was equipped with front and rear spoilers and overfenders.

A new front suspension (product number: MZ719 ) is used that is compatible with zero offset wheels .

The MR-04 chassis retains the advantages of the MR-03 while achieving significant performance improvements through updates such as a lower center of gravity. Control is now even easier, making it the perfect introduction to R/C cars.

The new front knuckle with integrated kingpin reduces scrub by 1.5mm on each side compared to the MR-03, resulting in sharper and more linear control. The ball bearings have been changed to a 3mm inner diameter type, successfully reducing rotational resistance.

The newly adopted suspension parts 2.0 optimize the caster angle, achieving both maneuverability and stability in high-speed driving situations.

The chassis uses four AAA alkaline or rechargeable nickel-metal hydride batteries for power. The battery is mounted lower than the MR-03, lowering the center of gravity of the entire chassis. This ensures stable cornering and smooth handling.

The rear suspension uses coil spring dampers to absorb and damp road shocks for improved driving stability. Optional oil-filled dampers are also available.

A T-bar type rear suspension plate that achieves suspension effect by utilizing the flexibility of the plate that holds the entire unit including the motor and rear tire. FRP and carbon fiber are also available as optional parts.

All axles are fitted with low rotational resistance ball bearings as standard. The same size ball bearings are used for both front and rear, making it easy to prepare spare parts.
When changing from the standard body, a parts set is included to change the front tread (vehicle width) to match the body being installed. Changing the rear tread is done by changing the wheel offset.
Includes Syncro KT-531P transmitter with a steering wheel and trigger-type throttle (speed control) style that mimics the steering wheel of a real car. Equipped with trim to adjust the neutral position of the steering and throttle, and dual rate to adjust the steering angle. Training mode (set to training mode at the time of shipment) allows for operation with a reduced vehicle speed.
- Elektro Bürstenmotor
- On-Road
- Anfänger/Einsteiger