Kyosho Mini-Z MR04 RWD Mazda 787B No.18 LM 1991 (W-LM/KT531P)

Kyosho Mini-Z MR04 RWD Mazda 787B No.18 LM 1991 (W-LM/KT531P)
CHF 229.90
K.32361MA
 
+
Merken Vergleichen

Das neueste Hochleistungs-MR-04-Chassis – jetzt auch im MINI-Z RWD!

Der große Vorteil der Kyosho Readysets: Paket öffnen, Batterien in Chassis und Sender einsetzen – und schon kann das Fahrvergnügen beginnen! Besonders der kompakte Mini-Z Racer ist ideal für Indoor-Fahrten und damit auch für Einsteiger mit wenig R/C-Erfahrung geeignet.

Das Kernmodell der Serie, der heckgetriebene „Mini-Z RWD“ Readyset, wird nun mit dem neuen MR-04-Chassis ausgestattet! Während bisher das bewährte MR-03-Chassis verwendet wurde, basiert diese Version auf der vierten Generation, die 2023 mit dem EVO2 ihr Debüt feierte. Das MR-04-Chassis bietet einen tieferen Schwerpunkt, eine optimierte Lenkgeometrie und sorgt damit für beeindruckende Geschwindigkeit und präzises Fahrverhalten.

Im Readyset ist das MR-04 mit einer hochwertig vormontierten Karosserie in Display-Qualität kombiniert. Die Materialien entsprechen auch hier den Top-Modellen der Serie. Ein leicht zu handhabender 130er Brushed-Motor sorgt für Antrieb, gesteuert wird mit der bewährten Syncro KT-531P Pistolenfernsteuerung. Lediglich vier AAA-Batterien für Chassis und Sender einlegen – und schon ist der Mini-Z startklar!

Ob im Standardzustand, mit zahlreichen Tuningteilen oder einfach als Sammlerstück – der MINI-Z RWD mit dem neuen MR-04-Chassis bringt authentisches R/C-Feeling auf ein neues Level.


Technische Highlights

  • Kompaktes, authentisches Elektro-R/C-Auto, ideal für Indoor-Racing

  • Chassis & Karosserie vormontiert, Readyset inkl. Sender

  • Neu: MR-04-Chassis, große Weiterentwicklung gegenüber MR-03

  • Hochwertig lackierte und beklebte Karosserie – auch als Vitrinenmodell geeignet

  • Kompatibel mit allen Mini-Z Racer Karosserien (Motorhalter & Diff-Einheit separat erforderlich)

  • Ausgestattet mit Kegelraddifferential für sanftes Kurvenverhalten

  • Vollkugellager-Spezifikation

  • Kompatibel mit optionalem Gyro-Set MZW711 (Empfindlichkeit direkt am Chassis regelbar)

  • Riesige Auswahl an Tuning- und Zubehörteilen für individuelles Setup

Hinweis: Das separat erhältliche LED-Lichtset (Nr. MZW429R) kann nicht im Mazda 787B No.18 LM 1991 verbaut werden.


At the 1991 Le Mans 24 Hours, where Mazda achieved its first overall victory for a Japanese car, the No. 18 car, painted in Mazda works colors, supported the winning car, No. 55, and finished in 6th place. It has the same shape as No. 55, but its coloring is different.

 


technical-image-01

The MR-04 chassis retains the advantages of the MR-03 while achieving significant performance improvements through updates such as a lower center of gravity. Control is now even easier, making it the perfect introduction to R/C cars.

 


technical-image-02

The new front knuckle with integrated kingpin reduces scrub by 1.5mm on each side compared to the MR-03, resulting in sharper and more linear control. The ball bearings have been changed to a 3mm inner diameter type, successfully reducing rotational resistance.

 


technical-image-03

The newly adopted suspension parts 2.0 optimize the caster angle, achieving both maneuverability and stability in high-speed driving situations.

 


technical-image-04

The chassis uses four AAA alkaline or rechargeable nickel-metal hydride batteries for power. The battery is mounted lower than the MR-03, lowering the center of gravity of the entire chassis. This ensures stable cornering and smooth handling.

 


technical-image-05

The rear suspension uses coil spring dampers to absorb and damp road shocks for improved driving stability. Optional oil-filled dampers are also available.

 


technical-image-06

A T-bar type rear suspension plate that achieves suspension effect by utilizing the flexibility of the plate that holds the entire unit including the motor and rear tire. FRP and carbon fiber are also available as optional parts.

 


technical-image-07

All axles are fitted with low rotational resistance ball bearings as standard. The same size ball bearings are used for both front and rear, making it easy to prepare spare parts.

 


technical-image-08

When changing from the standard body, a parts set is included to change the front tread (vehicle width) to match the body being installed. Changing the rear tread is done by changing the wheel offset.

 


technical-image-09

Includes Syncro KT-531P transmitter with a steering wheel and trigger-type throttle (speed control) style that mimics the steering wheel of a real car. Equipped with trim to adjust the neutral position of the steering and throttle, and dual rate to adjust the steering angle. Training mode (set to training mode at the time of shipment) allows for operation with a reduced vehicle speed.

General
Massstab
1:28
Motor / Antrieb
  • Elektro Bürstenmotor
Einsatz
  • On-Road
Anspruch
  • Anfänger/Einsteiger
Fertigungsgrad
RTR (ready to run)
Hersteller
Kyosho
Seite wird geladen ...
Dies könnte Sie interessieren
Portofreie Lieferung

Online-Bestellungen portofrei ab CHF 80.-

Bestellung auf Rechnung

Einfach auf Rechnung bestellen.

Schnelle Abwicklung

Vor 16.00 Uhr bestellt, Versand per A-Post gleichentags